המדריך לעיצוב מטבחים כפריים

במאמר זה נלמד כיצד לאפיין מטבחים כפריים. מימוש עיצוב מטבחים כפריים מומלץ לעשייה בחנות שיווק מטבחים. שם ישנם מטבחים מסוגים שונים המותאמים לבקשתכם-אתם. יחד עם זאת, מומלץ לדעת מה מצופה ממטבח בסגנון כפרי: כיצד מעוצב הריצוף שלו? וכיצד נראים הקירות? האם ישנו מראה ייחודי לארונות, המגירות וידיות הפרזול? את הכל תוכלו לדעת במאמר זה.

צלמו את חדר המטבח ודאגו להדפסת התצלום

צילום מודפס על נייר A4או נייר בגודל אחר יאפשר לכם לשרטט ולתכנן כיצד ייראה המטבח בסגנון הכפרי לו אתם מייחלים. בשונה מתמונת מצלמה שיצאה מפיתוח, על תמונת נייר תוכלו לבצע טיוטות ומחיקות ולהביע את ההתלבטויות שלכם על הנייר. חשוב לדאוג לצילום גדול ככל הניתן, ואף יש לשקול לגשת לבית דפוס שידפיס זאת על בריסטול גדול, על מנת שתוכלו לשרטט בניחותא .
עיצוב מטבחים כפריים

הכינו את תשתית הריצוף למראה הכפרי

במטבח, לא רצוי שיהיה ריצוף עץ. אחרי הכל, מדובר בחדר לא יבש בלשון המעטה, בו ישנה חשיפה מסיבית לשמן, מים, וחומרים דביקים שונים. לכן חשוב לדאוג לריצוף חזק מחומר עמיד. ההמלצה עבור הבית הכפרי היא שיש כתום כהה, שיש חום, או ריצוף גרניט פורצלן בצבע טבעי. גרניט פורצלן הוא חומר קשה המזכיר במראה שלו עץ, וזה בדיוק מה שצריך עבור עיצוב כפרי: שימוש בצבעים כהים הדומים ככל האפשר לחום או אדום כהה.

 
תשתית הריצוף למראה הכפרי

הכינו את תשתית הקירות למראה כפרי

בשלב הראשון הציבו שיש מעל לכיור. החלק שמעל לכיור הוא חלק שסופג לא מעט מים אם שטיפת הכלים שלכם היא ידנית ולא באמצעות מדיח כלים. לכן, נהוג למגן את חלקת הקיר הזו בשיש. הדבר נכון גם אם יש לכם מדיח כלים, שכן ברז הכיור נפתח לא פעם כאשר מכינים אוכל או נוטלים ידיים, וגם במעשים אלו חלקת הקיר שמעל לכיור חשופה לפגיעת מים. בנוסף, מומלץ לחפות את הקירות כולם בטפטים בצבעים כהים להעמקת הקשר לעיצוב הכפרי, או להיעזר בחיפויי אבן לציפוי הקיר.
תשתית הקירות למראה כפרי
 רכשו שיש מטבח אשר יעמיק את העיצוב הכפרי

מומלץ לבחור בשיש בצבעים כהים, מדגם יוניקס בעל 1-2 צבעים. חשוב שהשיש לא יכיל דופנות גדולות, ויהיה מתואם במידות שלו לשטח עליו הוא מוצב. שימוש בעיצוב עבה וגרנדיוזי עלול לחבל בקונספט העיצובי ולדמות את המטבח למטבח אורבני.