סוגים שונים של כיורים למטבח

והכיור, שמהווה חלק אינטגראלי ובלתי נפרד מהכיור מקבל דם הוא את הכבוד הראוי לו.

לא עוד כיור סתמי ומשעמם, אלא כיור שהושקעה מחשבה רבה במיקום שלו, במראה שלו, בצבע שלו ובשילוב הכללי שלו עם השיש, הארונות והברזים במטבח. הטרנדים והאופנות האחרונים בתחום עיצוב במטבחים לא פוסחים על אף פריט וכל מה שאמור להגיע למטבח מקבל התייחסות ושדרוג.
סוגי כיורים
כיורים למטבח עשויים ממגוון רחב של חומרים – קרמיקה, חרסינה, נירוסטה ועוד. לכל חומר היתרונות והחסרונות שלו, התכונות שלו וההתאמות האישיות שלו לכל לקוח, צרכים ודרישות. תכונה נוספת המבדילה כיורים שונים זה מזה היא הצורה ההנדסית שלהם – ישנם כיורים מרובעים, כיורים מלבניים, כיורים עגולים, כיורים אליפטיים ועוד. אין הרבה הבדל בין הצורה ההנדסית של הכיור לבין הביצועים שלו, אך האפשרויות הרבות פותחות בפני הלקוחות והמעצבים את כל הדלתות בפני עיצוב המטבח שלהם באופן חדיש ומעניין.
כיור מעוצב למטבח
אילו עוד סוגי כיורים קיימים?
כיום הכיור אינה משמש אך ורק לכלים מלוכלכים או לעמדת שטיפה וניקיון. האיזור במטבח שבו נמצא הכיור הינו שטח עבודה לכל דבר ועניין ואכן הכיורים החדשים של השנים האחרונות מיישרים קו עם הנחה זו. לדוגמא, ניתן לרכוש כיור שצמוד לו מתקן ייבוש כלים או משטח עבודה שלא נשרט, או משטח הפשרה נוח וזמין ובעל תעלת ניקוז צרה היישר אל תוך הכיור. בישראל נפוצים מאד הכיורים המחולקים בעלי המחיצה האמצעית המתאימים למגזר הדתי, עבור הלקוחות שמקפידים להפריד בין הכלים המשמשים לבשר והכלים המשמשים לחלב.
הכל על חומרי הגלם של הכיורים
ישנם כיורים בעלי צורה הנדסית בלתי מוגדרת, כאלה שמתחשבים בתנאים שונים שיש במטבח – ארון קיר, בליטה בקיר ועוד. ישנם כמה סוגי התקנות של כיורים, כמו למשל התקנה שטוחה, התקנה תחתונה והתקנה עליונה. גם כאן לכל אחת משיטות אלה יש את היתרונות והחסרונות שלה, שרק הלקוח אמור לנסות אותם בבשלו ולוודא אם הא אוהב. 

טיפים לבחירת כיור איכותי