איך לבחור כיורים למטבח?

אותנו כל הזמן, ישנם סוגים רבים של כיורים, לכל סוג היתרונות, החסרונות והתכונות שלו, ועל מנת לבחור בצורה חכמה צריך להכיר את השוק ולהבין מה הכי מתאים לנו ולצרכים שלנו.

הכיורים נבדלים זה מזה בצורה שלהם (עיגול, אליפסה, מרובע, מלבן), בחומר ממנו הם עשויים (קרמיקה, נירוסטה) ועלינו להגדיר מהו הצורך שלנו ואילו דרישות קיימות במטבח שאנו מעצבים. כך נמצא את הכיור שמתאים לנו בדיוק.
כיורים למטבח
שיקול נוסף שבשנים האחרונות נלקח בחשבון יותר ויותר הוא קיומו של מדיח כלים במטבח. אנשים שמשתמשים באופן יומיומי במדיח הכלים נוטים לבצע שטיפה ראשונית קלה בלבד לכלים שבכיור ולא שוטפים אותם בעצמם. לכן אין להם צורך בכיור גדול שיכיל כלים רבים, אלא הם יכולים להסתפק בכיור קטן יותר ולהגדיל את שטח העבודה שבמטבח. כמובן שישנו גם שיקול של שמירת כשרות והפרדה של חלב ובשר.
כיורים וברזים
שיקולים ופרמטרים נוספים
מבחינת עלות כלכלית ותפעול יומיומי, הכיורים מנירוסטה נחשבים לזולים יחסית וקל לנקות אותם. היתרון הגדול של הנירוסטה הוא שלא יהיו כתמי לכלוך בכיור, אך חסרון גדול הוא שהנירוסטה עלולה להישרט. בכיורים העשויים נירוסטה ניתן לבחור בין כיור עבה לדק יותר, ההבדל יהיה בפחות רעש של המים בעת הנזילה בכיור. אם הלקוח מעוניין בכיור צבעוני, עומדת בפניו האפשרות של כיור העשוי מברזל מצופה שגם הוא נחשב לזול יחסית. כמו הכיורים מנירוסטה, גם כיורים אלה סובלים מחסרון שהם עלולים להישרט בקלות. 
כיורים מעוצבים
כיור אינטגראלי הוא כיור המהווה חלק רציף של השיש ומשטח העבודה ועשוי מאותו החומר, בדרך כל יהיו אלה חומרים סינטטיים כלשהם. תכונה נוספת המבדילה בין כיורים היא סוג ההתקנה – ישנה התקנה שטוחה, שבה שפת הכיור נמצאת בדיוק בקו ישר עם משטח העבודה, וישנה התקנה תחתונה, שבה, כפי שמשתמע משמה – הכיור נמוך יותר משפת משטח העבודה. ישנה גם התקנה עליונה שהיא הפשוטה ביותר להתקנה. 

חומרי גלם של כיורים