התכונות החשובות של ברזים למטבח

להשקיית עציצים, הברז משמש למילוי מים לצרכים שונים (דלי לשטיפת הרצפה, מילוי בקבוקי מים לפני טיול ועוד) וכמובן שהברז לוקח חלק מרכזי בעת ניקוי ושטיפת השיש, משטח העבודה והמטבח כולו.

אין ספק שמכל ברזי הבית זה שבמטבח הוא זה הנמצא הכי הרבה בשימוש על ידי כל בני המשפחה. מסיבה זו, ברז המטבח צריך להיות פרקטי, נוח וקל לתפעול עבור כולם, כמובן איכותי ביותר ורצוי שתהיינה בו תכונות שמתאימות לשימוש התכוף.
תכונות הכרחיות בברזים למטבח
אנשים רבים נוטים לרכוש את הברז הפשוט ביותר (או הזול ביותר) שהם מוצאים בחנויות מבלי לתת את הדעת לכמה פרמטרים או תכונות שכדאי שיהיו בברז ויתאימו לצרכים ולתפקידים שימצא הברז בבית. כך למשל ברז עם ידי מסתובבת פחות מתאים לשימוש על ידי ילדים קטנים העלולים להתקשות לסובב את הידית או שכלל לא יגיעו עם ידיהם הקצרות עד לידית. דבר נוסף שלא תמיד נותנים לו את הדעת הוא עוצמת הזרם. כאשר ישנם כלים גדולים רבים, כמו סירים וקערות לשטיפה על בסיס יומיומי יהיה זה לא נוח לביצוע עם ברז בעל זרימה חלשה או זרם דק.
ברזים וכיורים למטבח
ומה לגבי העיצוב?
גם בעניין העיצוב יש הרבה מה לומר, גם בתחום הברזים. מי שהשקיע מחשבה רבה בעיצוב המטבח שלו, כדאי שיתאים את הברז לעיצוב הכללי על מנת שלא יחרוג מהנוף וישתלב בתמונה הכללית. כך למשל כדאי לשמור על צבע אחיד או מתאים כאשר ישנו צבע שולט במטבח ולא לשבור את הצבעים עם ברז שאינו מתאים, כמו לדוגמא ברז מתכת במטבח כפרי או ברז שחור במטבח הצבוע בצבעי פסטל. 
עיצובי ברזים וכיורים
 הידיות והרז עצמו ניתנים לבחירה גם בהסתמך על שיקולים עיצובים וגם בהסתמך על שיקולים פרקטיים של נוחות, פשטות ההפעלה והתאמת הברז לצרכים של המשפחה ובני הבית. ידיות הזזה הפכו לנפוצות מאד בשנים האחרונות בשל נוחות השימוש בהן.   

התאמת ברזים וכיורים לכלל המטבח