בחירה חכמה של ברזים למטבח

שלהם, הם דואגים שגם הברז החדש יתאים לעיצוב של המטבח ויהווה חלק אינטגראלי ובלתי מבוטל מהמראה המעוצב.

שוק עיצוב המטבחים מתאים את עצמו כמובן לדרישה זו, וכיום ניתן למצוא סוגים שונים ומעניינים של ברזים, הנבדלים זה מזה בחומר ממנו הם עשויים, בצורה של הברז עצמו או של הידיות, באופן ובקצב הזרמת המים ועוד. 
ברזים למטבח
ישנם כמה עקרונות מנחים בכל מה שקשור להתאמת ברז למטבח קיים או חדש, וכדאי לקחת אותם בחשבון כאשר רוצים לרכוש או להתקין ברז חדש. לדוגמא, ברז העשוי מתכת או נירוסטה לא יתאים למטבח המעוצב בסגנון כפרי ומבוסס ברובו על ארונות מעץ. עקרונות נוספים יעזרו לקבל החלטה לאו דווקא מהכיוון העיצובי אלא יותר מהפן הפרקטי – כלומר הנוחות של המשתמשים לבצע את הפעולות היומיומיות והשגרתיות שלהם.
כיצד לבחור ברזים למטבח
שיקולים שכדאי לקחת בחשבון
שיקול כזה לדוגמא, יכול להיות הכמות והתכיפות של שטיפת כלים בבית. התשובה לשאלה זו יכולה להכריע את הכף בין ברז שמזרים מים בקצב עדין וחלש ובין ברז שמזרים זרם חזק. ישנם אנשים שמעדיפים להשתמש במטבח במים חמים או פושרים, לכן לאנשים אלה יהיה נוח הרבה יותר עם ברז בעל ידית אחת. אם הברז מותקן במטבח בעל משטח עבודה גדול או רחב במיוחד, יהיה זה נוח מאד להתקין ברז עם צינור נשלף שאיתו יוכלו להגיע בקלות עד לקצה השיש לצורך ניקוי קל.
עיצובים בברזים
 כאשר מתייחסים לחומר ממנו עשוי הברז, ניתן לבחור בין פלסטיק למתכת. כמובן שגם כאן לכל חומר יש את היתרונות והחסרונות שלו. לדוגמא, במטבח המעוצב בסגנון כפרי ניתן לבחור ברז בצבע כלשהו, ואז יהיה זה ברז עשוי פלסטיק. לעומת זאת, פלסטיק הוא חומר שביר ורגיש, ומי שחשובה לו עמידות הברז לאורך שנים ארוחות יעדיף את הברזים העשויים מסוגים שונים של מתכות. לאחר הגדרה של הצרכים יהיה קל לבחור. 

התאמת עיצוב ברזים למטבח