אילו צבעים מתאימים למטבח מודרני?

וחידושים רבים שנכנסו לתחום התעשייה בכלל והמטבחים בכלל, ניתן לראות שישנן אפשרויות רבות ומגוונות לעיצוב מטבח בסגנון מודרני גם בצבעים אחרים וגם בגוונים שונים של עץ, תוך שמירה על קווים מנחים של עיצוב מודרני ושילוב נכון של אביזרים. 

באופן כללי ניתן לומר שהעיצוב המודרני של מטבח שומר על קווים נקיים, ללא עיטורים רבים (או לגמרי בהיעדרם) ולכן כאשר שומרים על קו מנחה זה, כלל לא משנה איזה צבע בוחרים.
התאמת צבעים למטבח
יחד עם זאת, גם בתחום עיצוב המטבחים ישנם טרנדים אופנתיים חולפים שהשוק מתאים את עצמו לפיהם. כך למשל, בתחילת הדרך של עיצוב מטבחים בסגנון מודרני, בראשית שנות האלפיים, היה נפוץ וכמעט בלעדי לעצב מטבח מודרני בצבע לבן בלבד. השימוש בעץ היה מחוץ לתחום בשל החיבור המיידי שיש בין השימוש בעץ לבין ההשראה הכפרית, הן של עיצוב מטבחים והן של עיצוב בכלל. 
רעיונות עיצוב מדהימים
באילו צבעים נעשה שימוש כיום בעיצוב המודרני?
בעצם אפשר לומר שמדובר בפרדוקס. הרי אם מדובר בעיצוב מודרני, בשבירת מוסכמות ובעיצוב שאמור להיות הפוך לחלוטין מן העיצוב החם והפסטלי של העיצוב הכפרי, הרי שניתן לעשות שימוש בכל צבע שעולה על רוחו של המעצב או של הלקוח. הנועזים יעצבו את המטבח שלהם אפילו בצבע אדום או סגול. השימוש בצבע לבן, או משחק צבעים בין הארונות, לשיש, תוך התחשבות בעיצוב הברזים וידיות הדלתות.
העיצוב המודרני
 העיצוב המודרני הופך את המטבח לחלל גדול שמהווה חלק מחלל הדירה, לא עוד מטבח נפרד וסגור כפי שמאפיין את המטבחים הכפריים. בשל עובדה זו הצבע שייבחר צריך להתאים לחלל, כלומר שימוש בצבע כהה או חזק מדי עלול לתת לנוכחים תחושה של מקום סגור ומחניק, בעוד שימוש בגווני הלבן והשמנת, עשוי לתת מראה אווירי, מאוורר ומואר הרבה יותר. כאן גם ניתן להתחשב בכיווני החלונות והאור של המטבח בעת בחירת הצבעים שיהיו בשימוש. 
גם מטבחים מעוצבים לגינה יכולים  להיות במבחר סגנונות מודרניים. שילוב חומרי עץ בגוון חום בהיר עם שילוב חומרי נירוסטה יכולים לעשות את העבודה על הצד הטוב ביותר.

התאמה לחלל הבית