פרמטרים בבחירת פרזול למטבחים

למטבח, ההבדל הבולט בין חומרי מתכת אלו בדרך כלל נובע מרמת העיבוד של החומר. בבואכם לבחור פרזולים למטבל, חשוב להתייחס לאיכות החומר מכיוון שהיא מהווה את העיקרון המשמעותי והקובע ביותר. וזאת במיוחד לאור העובדה שמדובר באביזר שאמור לשמש אותנו בחלל המטבח, המתאפיין רוב הזמן ברטיבות, לחות ופליטת אדים מוגברת.

לאלו פרמטרים חשוב להתייחס?
מתכות באיכות ירודה עשויות להישחק במהרה ולייצר בהדרגה חלודה הפוגעת הן ברמה הפרקטית של המטבח והן ברמה החזותית שלו. עבור מטבחים מודרניים ניתן כיום למצוא שפע של מוצרי פרזול, כאשר מה שחשוב ביותר הוא השילוב שבין הפונקציונאליות שלהם לצורתם האסתטית. בשל העובדה שמדובר באביזר בעל צבע אפרפר של מתכת, לא מעט חברות כיום מצפות את המתכות השונות וצובעות אותן במגוון צבעים מרשימים. 
 
פרמטרים בבחירת פרזול למטבחים
אביזרים פנימיים וחיצוניים
אם אתם עומדים לקראת שיפוצים המשלבים עבודות גבס רצוי לבחון את האפשרות של פרזול ראשית. כיום המון החברות המתמחות בתחום זה ובפרט עבור המטבח, נוהגות לבצע הפרדה לרוב בין פרזול חיצוני לפנימי. אלו האחרונים מזוהים עם כל האביזרים המגיעים כחלק אינטגראלי מהריהוט עצמו ומצויים בחלקיו הפנימיים, בצורה כזו שאינם נראים. יחד עם זאת קיימים אביזרי פרזול פנימיים דוגמת מדפים נשלפים, או מתקנים עבור ייבוש כלים הנגלים בהופעתם החיצונית.
אביזרים פנימיים וחיצוניים
שחיקה ובלאי
מוצרי פרזול אלו בדרך כלל יגיעו בצורה של מסילות, גלגלים, ציריות וכיוצא באלו. יעילות השימוש באביזרים אלו נקבעת על פי איכותם, אשר בנוסף מכתיבה את אורך חייהם ואת משך הזמן בו הם יוכלו לשרת את דיירי הבית. כך למשל, השימוש בארון פינתי במטבח עם מסילות הזזה שנעשו מפרזול, יתחיל להיפגע משמעותית עם כל שינוי בחומר, קילוף של הציפוי או הופעה של חלודה. מהבחינה הזו יש לציים כי משום שהפרזול הינו פנימי וכלול כבר בתוך הרהיט עצמו, אחריות היצרן הינה בעלת תוקף גם עבור שחיקה של רכיבים אלו.
איבזור למטבח