מהו הסגנון של מטבחי פרובנס

כיום עם אחד מהנושאים המרכזיים ורבי החשיבות, ועל כן מן הראוי להקדיש לו את מלוא תשומת הלב הנדרשת. בתקופות מהעבר הרחוק נהוג היה להציב במרכזו של כל מטבח שולחן רחב ידיים אשר שימש כמשטח עבודה עבור בישול ואפייה.

מהם תפקידיו של האי במטבחים?
האי של היום הוקם מתוך הצורך במשטח עבודה נוסף במסגרת השימוש במטבח, ועל כן ניתן להבחין בדרך כלל כיצד ממקמים על האי כיור נוסף, כיריים, מקומות אחסון עבור כלי הגשה, סכו"ם וכלי בישול. לעתים קרובות העיצוב של האי יעלה את הצורך להתקין מתלה נוסף מעליו ,עבור הסירים והמחבתות. מעבר למראה העיצובי של האי המאפיין בצורה כה מובהקת את הסגנון של מטבחי פרובנס, עומד רעיון מרכזי ובסיסי לפיו העיצוב נדרש בראש ובראשונה להקל על העבודה במטבח ולהפוך אותה להרבה יותר פשוטה, נוחה ויעילה.
 
מטבחי פרובנס
החזות של ארונות המטבח
מאפיין נוסף של מטבחי פרובנס בא לידי ביטוי בחזית של ארונות המטבח כך שהו מסוגננות בקווים מאד רכים ונצבעות לרוב בצבעים אטומים. ניתן לעצב את המטבח במסגרת נגרייה פרטית ולדאוג לכך שהמטבח יעבור תהליכי התזה ושיוף בין שכבות הצבע. כמו כן ישנה אפשרות לייצר אפקט חזותי של שתי שכבות עבור מי מביניכם שמעוניין ליצור מראה ישן לכאורה, כך שהשכבה התחתונה הצבועה בגוון כהה יחסית, תיחשף לאחר שיוף עדין שנעשה בצורה ידנית עבור השכבה העליונה של הצבע.
ארונות המטבח
דלתות המטבח
את הדלתות של מטבחי פרובנס ניתן לבנות דרך שימוש בעץ מלא בשילוב MDF. ישנה אפשרות מאד גמישה לשחק עם צבעי הדלתות. הגוונים הפופולאריים כיום מזוהים עם גווני שמנת או לבדן, או נגיעות של גוונים נוספים דוגמת בורדו, ירוק, גוונים של צהוב אשר מסוגלים ולעתים אף נועדו במיוחד להדגיש פריט מסוים בחלל המטבח. מעבר לכך ישנן עוד אפשרויות רבות להשגת המראה הרצוי דרך שילוב אלמנטים דקורטיביים.
דלתות המטבח