אי למטבח: לא רק ליופי

והוא יכול לתת ערך מוסף מבחינות רבות. לא כל מטבח יכול להכיל אי מבחינת המרחב והחלל ועל כן בעת בניית מטבח, יש לשקול היטב האם אי הוא הדבר הנכון והמתאים עבור המטבח שלכם מבחינת גודל ושימוש בחלל. לא כדאי לבנות אי למטבח בכל מחיר, שהרי הוא יכול להקטין לכם את החלל או פשוט לגרוע מהמטבח. במידה והחלטתם שאי הוא הפתרון עבורכם, אספנו עבורכם כמה יתרונות בולטים של המטבח.

אחסון
הבסיס של האי יכול להוות פתרון מעולה עבור אחסון הפריטים, הכלים והאוכל במטבח. במידה וחסר לכם מקום אחסון, או שיש לכם פריטים רבים לאחסן, האי יכול לשמש עבורכם פתרון מושלם. ניתן לבנות בבסיס של האי מגירות, ארונות או מדפים אשר יוסיפו שטח אחסון נוסף, ללא כל צורך בבניית תוספת לארון או הוספת ארון שירות.
תחליף לשולחן מטבח
אי מטבח יכול להוות תחליף מעולה לשולחן המטבח. מי שמעוניין לוותר על קניית שולחן אוכל מסורתי למטבח, יכול לעשות זאת באמצעות האי. האי מתאים בעיצובו למטבח עצמו ומשתלב בצורה עיצובית מושלמת לכלל החלל. יש צורך ברכישת כיסאות המותאמים בגובהם לגובה האי, לוודא כי אתם משאירים מספיק מקום לרגליים בעת הישיבה ושיש מספיק מקום לכל בני המשפחה.
איים למטבח
 

משטח עבודה
אי במטבח יכול לשמש עבורכם כמשטח עבודה יעיל ומעוצב. יש לבחור בחומרים המתאימים אותו להיות משטח עבודה אפקטיבי כגון שיש או בוצר המתאים למשטחי עבודה. בנוסף, אם אתם מעוניינים כי האי ישמש אתכם כמשטח עבודה יעיל, יש לשקול להתקין עליו את כיור המטבח ואת הכיריים וכך כל המרכיבים הדרושים לבישול ימוקמו באותו האזור.
משטחי עבודה במטבח
עיצוב ואסתטיקה
אי מוסיף למטבח מאפיין עיצובי מיוחד ומספק למטבח מראה מרשים ויוקרתי. האי מוסיף למטבחים מראה אסתטי ויש להתייחס אליו כרהיט מטבח. לכן, כאשר אתם מתכננים אי, כדאי לכם לחשוב מראש עבור מה הוא ישמש אתכם בעיקר ולחשוב מראש על העיצוב שלו ועל הפונקציה שעליו למלא. כמובן שיש להתאים את העיצוב שלו לעיצוב הכללי של המטבח ולהפוך אותו כיחידה נוספת אך שייכת למטבח.
עיצוב ואסתטיקה במטבח
נקודה נוספת חשובה שיש לציין ולשקול בכובד ראש הוא תכנון מוקדם של האי. חשוב מאוד להתאים את האי מבחינת הגודל מראש, כך שתפיסת החלל שלו תיעשה בצורה הנכונה והפונקציונלית ביותר.